شاه کلید کنجکاو کردن مشتری

برای کنجکاو کردن مشتری ، واقعاً راه های بی شماری در کار نیست! اما روشی که همیشه خود شما با اون کنجکاو می شید و احتمالاً زیاد بهش فکر نکردید رو من اینجا میگم تا ببینید چه روشی از دست شما پریده بود!

از اونجایی که بهترین روش برای کنجکاو سازی مخاطب استفاده از ویدیو هست، پیشنهاد می کنم 5-6 دقیقه وقت بگزارید و آینده جایگاه ویدیو مارکتینگ از نظر گوگل رو خوب بشناسید!از سروش گفتن بود 🙂

کنجکاو کردن مشتری به سبک ایجاد پرونده باز

خب جلسه رو رسماً با یک داستان (قبول دارم کمی غیر رسمی شد ، بهرحال) شروع می کنیم :

شما و دوستی که داری، نشستین تو کافی شاپ و در حال صحبتین.دوست شما در میاد میگه:

-راستی بهت گفته بودم علی چه اتفاقی واسش افتاد؟

-نه! علی؟ چش شده مگه؟!

-نمیدونی؟ … خب چطور آخه؟

-خب حالا بگو ببینم! چیزیش شده؟ خب حرف بزن!

-هیچی ولش کن، اصلاً نباید می گفتم

-(در درون شما توده عظیمی از شک و تردید ایجاد شده و احتمالا قرار نیست شب به راحتی بخوابی!)

اسم این روش رو خودم گذاشتم پرونده باز 🙂

  • تو پرونده باز ما برای کنجکاو کردن مشتری می آیم یه سری راه حل ها (بیایید اسمشو بزاریم راه حل کنجکاوساز) رو از دسترسش دور می کنیم و به اندازه کافی مخاطب رو تشنه می کنیم تا خودش بره دنبال جواب بگرده!

هنر ما تو استفاده از روش “پرونده باز” اینه که :

1.راه حل اونقدر دور نباشه که مخاطب بیخیالش بشه (مثلا نگید برو فیلتر شکن روشن کن بعد برو تو یوتیوب بعد ویدیو رو ببین …)

2.به اندازه کافی روشن کنیم که راه حل کنجکاوسازی که می خوایم بهش بدیم (و به طور کلی چیزی که می خوایم باهاش ایجاد کنجکاوی کنیم)، با ارزشه و اگر نگرده دنبالش دق می کنه!

2 راه برای با ارزش کردن بیش از حد راه حل کنجکاوساز

کنجکاو کردن مشتری
کنجکاو کردن مشتری (ــِ خانم) 🙂

دادن آمار و ارقام

آمار و ارقام سالهاست یک ابزار مفید برای جلب توجه کردن و نفوذ کردن تو ذهن مخاطب به حساب میاد.

فرض کنید آموزش طراحی سایت میدید:

تو آموزشی میاید 3 راه برای طراحی سایت که تو گوگل رنک بگیره معرفی می کنید. راه حل اول رو توضیح می دید ، راه حل دوم رو توضیح میدید و راه حل سوم راه حل کنجکاو ساز در نظر گرفته میشه.

میگید “طبق آمار 89% سایت های ایرانی که رنک نمی گیرن، با رعایت کردن همین نکته می تونن تو رنک های 1-3 ظاهر بشن!” و این نکته یا همون راه حل کنجکاو ساز رو ممکنه تو یه صفحه ای دیگه از سایت بزارید یا هر جایی که صلاح می دونید!

داستان گفتن

داستان کم کم جای خودش رو به اطلاعات خشک و خالی میده (بعدا بیشتر در موردش صحبت می کنم).

شما می تونید بگید “سال 92 وقتی تو هواپیما حین پرواز به سوئد بودم، یه پیرمردی که کنارم نشسته بود بهم توصیه ای کرد که هیچوقت فکر نمی کردم مسیرم به عنوان یک دانشجو عوض بشه!”

و این 2 روش برای کنجکاو کردن مشتری که راحت تر بتونید تو کانال های مختلفی که دارید (از اینستا به سایت از سایت به تلگرام و…) واردشون کنید!

پیشنهاد به شما برای جا افتادن بهتر این مقاله

حالا که می دونید چطوری به شکل حرفه ای و مدرن مخاطب رو کنجکاو کنید، حالا بیایید یاد بگیریم ، چگونه در 4 قدم ساده ویدیو آموزشی بسازیم تا یک ویدیو حرفه رو از صفر بسازیم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *