چگونه ویدیو آموزشی بسازیم؟ در 4 قدم ساده!همین حالا شروع کنید!

چگونه ویدیو آموزشی بسازیم یکی از سوالات پرتکرار تولید کنندگان محتواست و در این مقاله 4 قدم ساده به شما توضیح میدم که به راحتی با یادگیری اصول ساخت فیلم آموزشی بتونید به این سوال جواب بدید!

نکته خیلی مهم اینه که اگر یاد مخاطب حواسپرت و کم تمرکز و بی حوصله اینترنت رو کنجکاو نکنید به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید تمام توجهش رو به شما بده و تو ویدیوتون بمونه!

خب حالا چطوری مخاطبم رو کنجکاو کنم که میل و رغبت دیدن ویدیو من رو داشته باشه؟

به مقاله اصل اساسی پرونده باز برای کنجکاوسازی عمیق مخاطب برید و 5 دقیقه ای مقاله رو بخونید. بعد با هم در اددامه یاد می گیریم چگونه ویدیو اموزشی بسازیم!

چگونه ویدیو آموزشی بسازیم
چگونه ویدیو آموزشی بسازیم

چگونه ویدیو آموزشی بسازیم؟ 1.آماده کردن محتوا

بله! اما از چه لحاظ؟

به طور میانگین گفته میشه که وقتی مدت زمان ویدیو ما بیش از 3 دقیقه بشه، 50% بازدید کننده های احتمالی ویدیو (یعنی کسی که هنوز ویدیو رو play نکرده) ، تصمیم می گیرن ویدیو شما رو نبینن!

پس محتوای آموزشی سرشار از آموزش های دست اول و اورگانیک و درجه و خلاصه … . اگر بالای 3 دقیقه باشه زیاد جالب نیست.

تا حد ممکن سعی کنیم مفید تر و مختصر تر و بی حاشیه تر و بی مقدمه تر صحبت کنیم و هر ویدیو ما فقط یک پیام اصلی رو توضیح بده 🙂

برگرفته از سخنان حکیمانه سروش اخوان نویسنده مقاله 🙂

مثلاً اگر آموزش فن بیان میدید:

  • بجای اینکه 20 نکته در مورد فن بیان بگید، 2 نکته بگید و هر کدوم رو مثلاً 1 دقیقه توضیح بدید که بیشتر از 3 دقیقه نشه 🙂
چگونه ویدیو آموزشی بسازیم

چگونه ویدیو آموزشی بسازیم؟ 2.انتخاب عنوان

بسته به بستری که برای انتشار ویدیو انتخاب کردیم (سایت اشتراک ویدیو ، اینستاگرام و…) عنوان ویدئو یکی از تاثیرگذارترین عوامل برای اینه ک مخاطب لطف کنه و ویدیو رو play کنه!

عنوان هم مثل مدت زمان ویدیو پارامتریه که تعیین می کنه مخاطب اصلاً ویدیو رو ببینه یا نبینه 🙂

چطور عنوان خوب بنویسیم؟

خودش داستانیه! به طور کلی اگر ویدیو توی سایت های اشتراک ویدیو مثل آپارات و… منتشر می کنیم بهتره عنوانمون با کلمات کلیدی گوگل جور باشه

مثلا اگر رهبری کسب و کار آموزش می دید تو گوگل سرچ کنید “رهبری” و نتایجی مثل “رهبری سازمانی برای دفتر بیمه” رو یه جا بنویسید و عنوانی که به آموزش ویدیویی الان شما مربوطه رو انتخاب کنید.

(یادتون باشه که خیلی کلی گفتم و تمرکز این آموزش روی موضوعی دیگست) 🙂

چگونه ویدیو آموزشی بسازیم

چگونه ویدیو آموزشی بسازیم؟ 3.طراحی عکس شاخص

عکس شاخص ویدیو چیه؟

دیدید وقتی دارید تو آپارات، یوتیوب گردش می کنید… هر ویدیو به شکل یک تصویر با یک عنوان زیرش نشون داده میشه… و نشانه موس رو روی تصویر نگه می دارید خیلی سریع قسمت هایی از ویدیو رو می بینید… خب این تصویر بهش میگن تصویر شاخص یا حالا عکس شاخص 🙂

عکس شاخص ویدیو به طور کلی باید 2 ویژگی داشته باشه:

  • کیفیت عکس شاخص
  • نوشتن عنوان در عکس شاخص

و قدم آخر 4.نوشتن توضیحات ویدیو

این مورد تو سایت ( باز هم به طول کلی) شاید زیاد الزامی نباشه، اما تو اینستاگرام و بالاخص سایت های اشتراک ویدیو واجبِ واجب محسوب میشه!

توضیحات ویدیو یکی از بهترین ابزارها برای تعامل با مخاطب (کامنت بزارید لایک کنید و…) و همچنین بهترین ابزار برای نهایی کردن دعوت به اقدامهایی مثل “فروش” و…ست که این مورد رو بعدا در موردش توضیح میدم.

  • یادمون باشه که بهتره (تو سایت های اشتراک ویدیو)، ویدیویی که نشر میدیم، توضیحاتش حتما شامل تعدادی کلمات کلیدی مربوط به ویدیو باشه که گوگل بتونه بهتر تشخیصش بده و ویدیو ما تو نتایج گوگل هم ظاهر بشه!

جمع بندی

برای ساخت ویدیو آموزشی:

  1. محتوایی آماده کنید زیر 3 دقیقه توضیح داده بشه
  2. عنوان انتخاب کنید که بهتره از کلمات کلیدی داخلش استفاده شده باشه
  3. عکس شاخص طراحی کنید که باکیفیت باشه و عنوان داخلش نوشته شده باشه
  4. توضیحات ویدیو رو بنویسید که شامل کلمات کلیدی باشه

و اما ویدیویی که 1 میلیارد بازدید خورد!

اگر شما هم مایلی بدونی چطور ویدیویی 1 میلیارد بازدید میگیره کافیه به مقاله 3 اصل ساخت ویدیوی وایرال شده بری 5 دقیقه برای وقت بگزاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *