کشف ترفند تولید محتوا سرعتی که همین الان انجام دهید!

سلام.اگر شما هم مثل من عاشق راه حل های ساده و عملگرایی باشی، خبر خوب اینه که تا انتهای همین مقاله ترفندی رو با هم یاد می گیریم که بتونیم تولید محتوا سرعتی رو تجربه کنیم.

اول بیا ببینیم کانتنت یعنی چی؟ موافقی؟ 🙂

  • خیلی خلاصه بخوایم بگیم کانتنت (یا همون محتوا) ابزاریه که باهاش جایگاه شما پیش مخاطبات مشخص میشه (چقدر تخصص دارم-چقدر با نمکم-چقدر جدی ام و…).

احتمالا شما هم انتظار شنیدن چنین تعریفی رو نداشتی و شاید فکر می کردی می خواستم بگم “کانتنت نوعی ابزار ویدیویی صوتی یا… که …” . ولی حقیقت پیچیده تر از این حرفاست!

هر کلمه ای که بین شما و مخاطبت ردو بدل میشه (هیچ اهمیتی نداره تو اینستا باشه ، سایت باشه یا…) ، شما رو تو جایگاهی از ذهن مخاطبت قرار میده.

بدون شک این وسط فونت مهمه، کیفیت تصویر مهمه، گرافیک ها مهمن ولی در کل همه این ها حاشیه محسوب میشن در صورتی که به اون “کلمات رد و بدل شده” بی توجهی یا کم توجهی بشه.

داستان تولید محتوا سرعتی از زبان دو دیجیتال مارکتر

  • قصه دو دیجیتال مارکتر رو می خوام بگم به اسم های کانِر و جِفری.

کانر عادت داشت هر موقع می خواست محتوایی تولید کنه ، از قبل برنامه بچینه که چطوری با فوتوشاپ قراره اون رو طراحی کنه تا دیزاین جذابی داشته باشه. بعضی وقتا دو روز طول می کشید تا محتواش بلاخره تولید بشه!

کانر به خود کانتکست محتوا (توضیحات محتوا) اهمیت می داد اما چیزی که خیلی بیشتر سرش وسواس داشت و بهش توجه می کرد گرافیک محتوا و زیبایی های بصری بود.

اما جِفری برعکس!

جفری زمان بیشتری رو به فکر کردن می گذروند و سعی می کرد محتوایی خلاقانه درست کنه. البته جفری هم به زیبایی بصری محتواهاش اهمیت می داد اما چیزی که خیلی براش وقت می گذاشت کانتکست (توضیحات) محتوا بود که چقدر خلاقانه ست و…

بهرحال جفری هم بعضی اوقات زیاده روی می کرد و مثل کانر، محتواهاش بعضاً دو روز طول می کشید تا تولید بشن.

راستی اگر کسی بهت نگفته ، باید بدونی که اول محتوا باید توجه جلب کنی تا مخاطب ترغیب بشه ادامه محتوا رو ببینه، برای یادگیری یکی از جدیدترین ترفند های جلب توجه به مقاله تکنیک تضمینی سوالات عمیق در جلب توجه مخاطب سر بزنید و دوباره برگردید اینجا.

یه روز یه مسابقه تولید محتوا شرکت کردن و اتفاقا هر دوی اونها هم به رنک 1-3 رسیدن، اما می دونی کدوم اول شد؟هیچ کدوم! هر دو دوم شدن!! اما چرا؟

تولید محتوا سرعتی

داور ها بهشون گفتن شما زمانی که محتوا تولید می کردید فقط به نظر خودتون اهمیت می دادید و هیچ توجهی به کاربر نمی کردید!

محتوای خوب با جذابیت های گرافیکی خوب تا زمانی که کاربرپسند نباشه فایده ای نداره!…

کانر و جفری تصمیم گرفتن تمام کارهایی که قبلاً انجام می دادن برای تولید محتوا رو بزارن کنار و از الان به بعد فکر کنن ببینن چکار کنن تا محتوا از دید مخاطبشون جذاب تر بشه! (و این داستان ادامه دارد…)

کمال گرایی – دشمن شماره یک تولید محتوا سرعتی!

شما هم تا حالا دقت کردی هر مشکلی که تو زندگی شخصی یا فرهنگمون داریم ،روی کسب و کار مون چقدر تاثیر گذاره؟

مثلاً : بی صبری (شخصی)- یا بهترین یا هیچ (فرهنگی) – یا الان یا هرگز (شخصی-فرهنگی) – و…

این کمال گرایی هم یکی از اون مشکلات ه… 🙁 باید بالاترین زیبایی بصری رو داشته باشه محتوام – باید خاص ترین عنوان رو داشته باشه، باید …

  • بعضی نتایج کمال گرایی:

**1.ایجاد استرس و تنش، که در حداقل ترین حالت باعث خشکی دهن ، عدم تمرکز و… میشه

**2.کارها یکی پس از دیگری به تاخیر میافته و در نهایت تعداد زیادی کار نا تمام باقی می مونه که خودش دوباره یک چرخه معیوب رو می سازه

حالا چطوری کمال گرایی رو برطرف کنیم و تولید محتوا سرعتی داشته باشیم؟

راه حل : :تو ویدیو پایین 🙂

جمع بندی

مشکلات کسب و کار به قدری سنگین نیستن که ما رو زمین بزنن، مشکلات فرهنگی و شخصی ه که مارو نابود می تونن بکنن.

جلوی کمال گرایی در تولید محتوا رو بگیر و مخصوصاً اوایل کار فوکوست رو بیشتر بزار روی مخاطب.

یک محتوا با کیفیت با معمولی بهتر از یک محتوا معمولی با ظاهر با کیفیت ه!

پیشنهاد جذاب

اگر مخاطب را فوراً علاقه مند ابتدای محتوایی که تولید کردید ، نکنید، پس هرگز انتظار نداشته باشید بقیه محتوایتان هم دیده شود.

برای علاقه مند تر کردن مخاطبان به ابتدای محتوا، این 3 ترفند جذب مخاطب برای تشنه شدن به محتوای شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *