2 دلیل محکم برای گارانتی بازگشت وجه دادن به مشتری

ضمانت بازگشت وجه

سلام گارانتی بازگشت وجه یکی از ترسناکترین کابوسهای بازاریابان اینترنتیه، از طرفی یکی از برگ برنده های مهم بازاریابان اینترنتی موفقه! تو این پست 2 دلیل مهم برای دادن گارانتی بازگشت وجه رو توضیح میدم.

اگر محتوای ویدیویی تولید می کنید بهتره بدونید 3-11 ثانیه وقت دارید مخاطب رو متقاعد کنید که ویدیو شما رو تا آخر ببینه. اگر هنوز مطمئن نیستید که اینکارو انجام میدید، پس 6-7 دقیقه وقت بگزارید مقاله 3 تکنیک جلب توجه مخاطب در ویدیو رو بخونید.

1.تحقیقات جالب در مورد “ضمانت دادن”

تحقیقاتی تو دانشگاه Reed آمریکا انجام شد که قضیه اینجوری بود:

تعداد زیادی افراد +18 سال (جوون تا پیر شاید!) رو جمع می کنن.

و تک به تک ازشون سوال می کنن که “شما چند بار تا حالا پیش اومده از محصولی ناراضی باشید و بری به فروشنده ش پس بدی؟”

میانگینی که از جوابها گرفته شد 30% بود (یعنی از ار 10 نفر فقط 3 نفر می رفتن و محصول رو پس می دادن- البته اگر خوششون نمیومد!).

پس ظاهراً اگر کسی (بلانسبت من و شما) محصول بدردنخور یا پایین تر از انتظاری رو بخواد بفروشه، حتی اگر مشتریاش روز به روز کم بشن، خیالش راحته تعداد خیلی خیلی کمییییی… میان محصول رو بهش پس میدن!

برگرفته از سخنان شیرین سروش اخوان -نویسنده مقاله 🙂

2.چقدر خیالت بابت محصولت راحته؟

تصور کن علی یک محصول که کیفیت خیلی پایین داره بخواد بفروشه.

خب اگر این محصول خیلی بده، احتمالاً نسبت به سایر محصولات حوزه خودش قیمت خیلی پایینی هم داشته باشه و به اندازه کافی در مورد معایب و مزایاش صحبت شده باشه!

در این شرایط آیا فروختن اون محصول بده؟ علی اشکال داره بفروشه 🙂

شاید مشکل اصلی “صادق بودن” ه. ما چقدر ضمن فروش شفاف و صادقانه صحبت می کنیم؟

سوال: زیتون هسته دار بفروشیم یا بدون هسته؟

خب هردوش تو بازار هست!

ولی ، مسلماً تو سطح یکسان، هسته دارش ارزون تر از بدون هسته ست 🙂

(پیام بازرگانی: اگر قراره ضمانت رو تو ویدیو بدی، 3 قدم ساده برای ساخت ویدیو رو یاد بگیر)

رو یاد بگیر)

موضوع اینجاست که “هسته دار” رو “بدون هسته” معرفی می کنیم یا به اندازه کافی صادق هستیم؟

  • پس گارانتی بازگشت وجه شاید برای هر نوع محصولی قابل استفاده باشه و هیچ الزامی نداره که بهترین نوع محصول رو داشته باشیم

  • مخصوضاً توی فروش اینترنتی که مخاطب نمیتونه محصول رو از نزدیک ببینه یا اعتماد کافی نداره، اگر حس کنه شفاف و صادقانه در مورد محصولاتمون داریم نظر میدیم، خیلی راحت تر اعتماد می کنه.
گارانتی بازگشت وجه

خیله خب بزارید اینجوری جمع بندی کنیم

گارانتی بازگشت وجه رو به 2 دلیل به مخاطب بده:

1.به هر دلیلی اگر مشتریا راضی نبودن خیلی کم احتمال داره بخوان پولش رو به شما پس بدن پس نگران ضمانت نباش

2.اگر به طور شفاف و مشخص در حد کارایی محصولمون صحبت کنیم و انتظار مخاطب رو پایین تر یا بالاتر نبریم، در این صورت دیگه ترسی از ضمانت دادن نداریم

چطوری ضمانت بدیم که مخاطب نخواد هم بخره ازمون؟

با این دوره آموزشی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *