2 ویژگی اصلی یک عنوان جذاب که هرگز نمی دانستید!

شما هم به خوبی می دونید عنوان جذاب نوشتن مهمه و شاید عنوان های جذابی رو امتحان کردید ولی نتیجه نگرفتید! می دونید چرا؟چون شفاف نبوده!مقاله رو تا آخر بخونید تا متوجه بشید این شفاف بودن دقیقا چی هست؟!

گری وینرچاک یکی از معروفترین چهره های کارآفرینی تو اینستاگرامه، بیش از 7 میلیون فالور داره، اگر می خواید بدونید چرا از ویدیو استفاده می کنه کافیه 5 دقیقه وقت بگزارید و به مقاله 2 علت که گری وینرچاک را به سمت ویدیو کشاند سر بزنید. می تونید بعد برگردید و ادامه همین مقاله رو بخونید.

واقعا منظور از شفاف بودن عنوان چیه؟

عنوان جذاب شفاف
عنوان جذاب باید این قدر شفاف باشه 🙂

به طور کلی شفاف بودن یعنی تا جای ممکن ابهامی تو ذهن مخاطب نگزاره!(نمی دونم ز رو درست نوشتم یا نه شما ادامه بدید!)

مثلا فرض کنید کسب و کار شما آموزش بورس ه.حالا خودتون رو بزارید جای مخاطب ببینید کدوم عنوان جذاب تر می تونه باشه؟

1.آموزش کسب درآمد از بورس

2.چگونه در عرض 4 هفته 4 میلیون تومان از بورس پول در بیاریم؟

قبــل از هر چیز بگم لزوما هیچ کدوم از عنوان های بالا رو تایید یا رد نمی کنم…حالا بگید کدوم رو بیشتر می پسندید(در جایگاه مشتری)؟

احتمالا شما هم میگید گزینه 2… حالا می خوایم با هم یاد بگیریم چرا 2 ؟ جواب: چون شفافه!

1.عنوان جذاب و شفاف : قابل اندازه گیری measurable

عنوان جذاب قابل اندازه گیری است
عنوان جذاب قابل اندازه گیری

یعنی چی؟یادتونه یکم بالاتر ازتون سوالی پرسیدم و یحتملا(!) گزینه 2 رو انتخاب کردید؟ دلیلش اینه که اون عنوان قابل اندازه گیری بوده!

  • قابل اندازه گیری یعنی تکلیف من رو معلوم کن (در عرض 4 هفته 10 کیلو لاغر شدن- 1 ماهه به 10 میلیون درآمد رسیدن و…)

شاید بپرسید خب بعضی عنوان ها هستن اینجورین : “درآمد مدیرعامل گوگل” و قابل اندازه گیری نیستن! منم موافقم با شما با این حال این نکته رو بگم همون عنوان اگر شفاف تر باشه مثلا “درآمد مدیرعامل گوگل در سال 2020” بیشتر کلیک می خوره… بنظر شمـا کدوم عنوان جذاب تر بود؟ 🙂 .

2.عنوان جذاب و شفاف : آشنا و بصری بودن کلمات

تصویرسازی با عنوان جذاب
عنوان جذاب تصویرسازی می کنه

این دیگه یعنی چی؟

باز هم قضاوت رو می زارم به عهده خودتون (بعد بگید سروش اخوان بده!).فرض کنید اپلیکیشن برای ذخیره کردن یادداشتها رو موبایل دارید. اگر جای مخاطب تون باشید، کدوم عنوان جذاب تلقی میشه براتون؟

1.اپلیکیشنی حرفه ای برای ذخیره یادداشت های شما

2.این اپ رو نصب کن تا یادت نره تولدش رو تبریک بگی!

فراموش نکنیم که بازار هدف ما همه مردم کشور نیست! بلاخره اوایل کار باید سن – دسته بندی شغلی و یه گوشه ای رو در نظر بگیریم و از اونجا شروع کنیم. پس عنوان ما میتونه لزوما برای همه نباشه.

خب احتمالا باز هم گزینه دو رو انتخاب کردید.

(من که هیچ مشکلی با گزینه یک ندارم اما خب شانسی دو خوب در میاد) و دلیلش اینه که خیلی شفاف و ریز، اومده یه تصویری رو به شما نشون داده.

شاید خاطره ای داشته باشید مثلا یادتون رفته تولدش رو تبریک بگید و یه سری اتفاقات افتاده و… به راحتی با تصویرسازی چنین چیزی توجه شما رو جلب می کنه.

(البته اگر از اون ـش داشته باشید)

جمع بندی و تامام

عنوان جذاب باید شفاف باشه

عنوان شفاف دو ویژگی داره:

  • قابل اندازه گیری باشه
  • کلمات تصویری داخلش باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *